După revoluţia din 1989 şi până în prezent CAR CFR și-a călăuzit paşii după deviza „Tradiţie – Perseverenţă - Viziune”.

Când nu îţi uiţi trecuturile şi ai ca fundament corespunzător tradiţia, dacă vrei, poţi să dezvolţi activitatea organizaţiei. Totul este să ai un cadru prielnic, să ai cu cine şi cu ce. Noi respectăm în egală măsură tradiţia, cât şi imaginaţia sau viziunea. Nu există nicio nepotrivire între alăturarea acestora, dacă adaugi şi perseverenţă. Acestea sunt ingredientele realizărilor noastre. Ele se validează una pe cealaltă. Tradiţia propriu - zisă trebuie să reziste în faţa ispitelor noului, a viziunii. Perseverenţa se sprijină pe tradiţie, iar viziunea, dacă este adecvată, se alătură, mai devreme sau mai târziu tradiţiei şi perseverenţei.

Misiunea CAR CFR este întrajutorarea materială a membrilor (salariați, pensionari, micro-antreprenori – tineri sau vârstnici) prin acordarea de împrumuturi și ajutoare cu caracter social, asigurând totodată și posibilități de economisire în siguranță prin fondurile sociale proprii, pentru a crea stabilitate și a atinge un potențial maxim de dezvoltare personală și familiară.

Viziunea CAR CFR reprezintă un obiectiv măreţ. Ea nu trebuie să ne lipsească. Acest obiectiv măreţ trebuie menţinut continuu, practic ca o construcţie mentală pe care noi avem forţa de a o transforma în realitate. Ne vom documenta continuu pentru a veni cu servicii şi facilităţi noi pentru membri. Vom continua diversificarea serviciile tradiţionale de ajutor reciproc, a fondurilor rambursabile şi a serviciilor de economisire, vom acorda o atenție specială fondurilor nerambursabile, în scopul întrajutorării şi fidelizării membrilor.

CAR CFR a reuşit de-a lungul timpului să facă faţă schimbărilor politice, de legislaţie, care au modificat contextul activităţii şi implicit mediul economic în care trăim. Ne menţinem de ani buni în rândul celor mai mari case de ajutor reciproc din România. Am reuşit permanent, indiferent de situaţie, să rezistăm şi să dezvoltăm activitatea asociaţiei, într-un mediu prietenos şi eficient. Creşterea activităţii de-a lungul timpului nu ne-a dus să renunţăm la valorile care ne reprezintă. Flexibilitatea, creativitatea, transparenţa, ingeniozitatea, integritatea şi stabilitatea financiară sunt doar câteva din calităţile care se regăsesc în asociaţia noastră şi care cu siguranţă nu vor dispărea din planurile noastre de viitor.